Vijenac 673 - 674

Glazba

Jazz ad libitum

Jazz u Hrvatskoj 2019.

Mladen Mazur


 

Približava se kraj još jedne godine te valja zabilježiti ono najvažnije što smo na hrvatskoj jazz-sceni tijekom 2019. čuli. Kad se sve zbroji, bio bi to i neki odgovor onim ljubiteljima jazza od kojih nerijetko slušamo, danas istina sve rjeđe, jadikovke kako jazza u nas nema dovoljno. Jazz je u Hrvatskoj bio i ove godine predstavljen na dva već uobičajena načina, klasični koncertni i, pretežito ljetni, festivalski. U svemu je tome i ove godine prednjačio glavni grad Zagreb s dvjema već tradicionalnim festivalskim manifestacijama, proljetnim i jesenskim hr.Jazzom, održanim pretežito u Dvorani Blagoja Berse zagrebačke Muzičke akademije i nešto manje u dvorani Kontesa na zagrebačkom Jelačić-trgu. U ovoj rubrici ne možemo, razumije se, navesti sve sastave koji su nastupili na tim manifestacijama, no u sklopu tih programa vrijedi spomenuti nastupe sastava kvarteta hrvatskoga bubnjara stalne ljubljanske adrese Ratka Divjaka, 55, te trio američkog pijanista Georgea Cablesa s kontrabasistom Patrickom Hocksom i bubnjarom Victorom Lewisom, kojem je to bio već drugi nastup u Zagrebu. Od stilski drukčijih sastava prisjećamo se izraelskog kvinteta Quantar kontrabasista Omera Avitala i trija američkog pijanista Davida Kikoskog, čije smo virtuozno sviranje jazz-glasovira registrirali još za davnašnjega zagrebačkog nastupa. Kikoski je ovaj put nastupio u triju s kontrabasistom Edom Howardom i bubnjarom Leonom Parkerom. Tim nastupima dodali bismo i one danas vodećega poljskog pijanista Leszeka Moždiera i trija jednog od glasovitih kontrabasista suvremenog jazza Davea Hollanda s međunarodnim triom.

Od koncertnih nastupa želimo ovdje navesti dva održana u Velikoj dvorani KD Lisinski u Zagrebu. Koncert slavne pjevačice jazza Dianne Reves s anonimnim i džezistički osrednjim malim sastavom oduševio je prepunu dvoranu, ali je ostavio hladnima malobrojnije stručnjake za jazz. To se ne bi moglo reći za nastup poznatoga fascinantnog kubanskog trubača Artura Sandovala, koji je nastupivši uz vrlo raspoložen Jazz orkestar Hrvatske radiotelevizije pod ravnanjem Mirona Hausera, svojim svestranim jazz-nastupom oduševio prepun Lisinski. Nešto manje zapaženo široj je publici prošao ljetni koncertni nastup kanadske pijanistice i vokalistice Dianne Krall održan na opatijskoj Ljetnoj pozornici. Relativno bogat ljetni festivalski jazz-program u Kastvu, Čakovcu, Balama kraj Rovinja, Liburnia u Opatiji, u Koprivnici… niz obogaćen i jednim novim održanim u Bjelovaru, prošao je ponovno gotovo nezabilježen. Čini se da lokalni organizatori baš i ne mare za širu popularnost svojih manifestacija. Dvije su naše jazz-pjevačice, Ines Tričković iz Dubrovnika i Lela Kaplowitz sa suprugom pijanistom Joeom Kaplowitzom iz Zagreba, nastupile u dvorani Weill u sklopu glasovitog Carnegie Halla u New Yorku. Tomu valja pridodati i bogatu sezonu Jazz orkestra HRT-a održanu uz sudjelovanje nekih istaknutih stranih solista, a ruku nam je dopala i jedna od rijetkih u nas objavljenih knjiga o jazzu Od Adorna do Zorna autora Saše Dracha. Bilo je u ovoj godini naravno i drugih jazz-događanja, primjerice raznih gostovanja manjih jazz-sastava i najnovijih diskografskih jazz-izdanja mahom naših mlađih džezista, no prostor nam ove rubrike ne dopušta da ih sve spomenemo.

Vijenac 673 - 674

673 - 674 - 19. prosinca 2019. | Arhiva

Klikni za povratak